om MENY-appen

Spørgsmål & svar

 

Her på siden finder du de spørgsmål, vi oftest får, og de svar vi giver.

Du kan også kontakte vores kundeservice. De sidder klar til at hjælpe dig mandag til fredag kl. 9:00-17:00. 

E-mail: service@meny.dk

Telefon: +45 88 20 68 11

 

Om fordelsappen

Hvad er MENY-appen?

MENY-appen er MENYs fordelsprogram, som giver dig et hav af ekstra fordele og rabatter i MENY. Fordelsprogrammet er knyttet op på dit betalingskort, så du slipper for at have et ekstra kort i pungen.

Kan jeg bruge appen uden at være medlem?

Ja. Du kan søge efter lækre opskrifter, se ugens avis eller finde den MENY, der ligger tættest på dig.

Kan jeg tilgå min profil på meny.dk?

Du kan ikke tilgå din profil via meny.dk. Du aktiverer kuponer, ændrer favoritbutik samt opdaterer betalingskort og kontaktoplysninger nemt og hurtigt i appen.

Hvad er fordelene?

Fordelene er mange. Som MENYkortkunde får du adgang til udvalgte medlemspriser, muligheden for at samle stempler og udløse en gratis vare samt at samle rabatmærker digitalt. Du kan året rundt finde nye spændende kampagner i appen.

Hvor gammel skal man være?

Man skal være fyldt 18 år for at blive medlem.

Hvilke telefoner kan bruges til MENY-appen?

Du kan bruge MENY-appen på iPhone (iOS 14.0 og nyere) og Android telefoner (Version 6 og nyere).

Appen kan ikke bruges på windows-telefoner ligesom, at vi ikke længere supporterer tablets.

Hvordan bliver jeg medlem?

Det er nemt. Du bliver medlem ved at hente MENY-appen og tilmelde dit betalingskort. Du henter den fra App Store her og fra Google Play her. Tilmelding til MENY's fordelsapp kræver samtykke til at modtage markedsføring på e-mail og beskeder i appen.

Hvem kan blive medlem?

Alle over 18 år og som er bosiddende i Danmark har adgang til vores fordelsprogram. Det kræver blot et gyldigt betalingskort, en email-adresse, en smartphone og at du henter vores app. Så er du i gang. Tilmelding til MENY's fordelsapp kræver samtykke til at modtage markedsføring på e-mail og beskeder i appen.

Koster det noget?

Det er uforpligtende at være medlem i MENY-appen. Du tilmelder blot dit betalingskort appen, så er du klar til at gå ombord i dine mange nye fordele. Tilmelding kræver samtykke til at modtage markedsføring på e-mail og beskeder i appen.

Kan jeg melde mig ud igen?

Ja. Hvis du ikke længere ønsker at være medlem, kan du slette din profil i appen.

Hvis du ikke længere er interesseret i at få særlige medlemspriser, kan du i appen fjerne dit tilmeldte betalingskort. Du trykker blot på det lille kryds på betalingskortet for at fjerne det.

Jeg har glemt min adgangskode til appen - hvad gør jeg?

Hvis du har glemt din adgangskode til appen, kan du nemt få gensendt en ny adgangskode ved at trykke på ”Glemt adgangskode” på loginsiden i appen. Så får du automatisk tilsendt en ny adgangskode til din tilmeldte mail.

Får jeg et fysisk medlemskort?

Nej. Det gør du heldigvis ikke. Vi har sparet dig for et ekstra kort i pungen ved at tilknytte fordelsprogrammet direkte til dit betalingskort. På den måde skal du ikke have et ekstra kort op ad pungen. Når du betaler med dit tilmeldte betalingskort, registreres dine fordele automatisk.

Hvordan tilføjer jeg et nyt betalingskort?

Det gør du nemt i appen under "Mere". Tryk på ”Tilføj betalingsmidler”. Indtast dine kortoplysninger og tryk ”gem kort”. Dit nye betalingskort er nu registreret.

Kan jeg have mere end ét betalingskort tilknyttet MENY-appen?

Ja. Du kan sagtens tilknytte flere betalingskort, hvis I er flere, der handler hjemme hos jer. Faktisk op til 5 kort. For at tilføje flere betalingskort, skal du blot trykke på ”Mere” og dernæst tryk på ”Betalingsmidler”.

Kan jeg betale med et debet-/kreditkort?

Ja. Benytter du et betalingskort, hvor du kan vælge mellem kredit eller debet, anbefaler vi, at du tilføjer både kreditkortnummeret og debetkortnummeret, for at være sikker på at du får din rabat. Du finder kreditkortnummeret på forsiden og debetkortnummeret på bagsiden af dit kort.

Er det sikkert at tilmelde mit betalingskort til MENY-appen?

Ja, det er sikkert. NETS står for sikkerheden omkring dit betalingskort. MENY er ikke i besiddelse af dine fulde betalingskortoplysninger. Vi gemmer alene dine oplysninger i en maskeret form, fx 4571 xxxx xxxx 6809, for at kunne hjælpe dig ved henvendelser om problemer med dit kort i appen eller ved betaling i butik.

Hvilke betalingskort kan jeg tilknytte MENY-appen?

Du kan tilknytte de fleste betalingskort i appen. Fx VISA, Dankort, MasterCard, Visa Electron, American Express m.fl.

Kan jeg benytte Apple Pay?

Vi understøtter Apple Pay med VISA, men da teknologien endnu ikke er fyldestgørende udviklet på alle korttyper, kan der ske fejl, hvor rabatter ikke udbetales, også med VISA. Det gælder både betaling med iPhone og Apple Watch. Vi anbefaler derfor, at du primært benytter fysisk betalingskort i vores butikker, hvis du normalt anvender Apple Pay som betalingsmiddel andre steder.

Kan jeg benytte Google Pay?

Vi understøtter Google Pay med MasterCard, men da teknologien endnu ikke er fyldestgørende udviklet på alle korttyper, kan der ske fejl, hvor rabatter ikke udbetales, også med MasterCard. Vi anbefaler derfor, at du primært benytter fysisk betalingskort i vores butikker, hvis du normalt anvender Google Pay som betalingsmiddel andre steder.

Kan jeg betale med MobilePay?

Ja, men kun når du betaler via Scan & Betal. Det er ikke længere muligt at benytte MobilePay som generel betalingsmiddel i vores butikker.

Hvor kan jeg hente appen?

Du henter nemt appen i både App Store her og Google Play her. Den er gratis.

Kan jeg blive medlem uden en emailadresse?

Nej, desværre ikke. Man skal have en gyldig emailadresse og et gyldigt betalingskort.

Skal jeg købe noget for at være medlem af MENY-appen?

Nej. Det er uforpligtende. Men det ville da være fjollet ikke at drage nytte af alle de mange fordele, du har gratis adgang til.

Kan jeg tilmelde mig på hjemmesiden?

Nej. Du kan kun tilmelde dig i appen, men vi lover det er nemt og lige til. Hent appen i App Store her eller på Google Play her.

Hvorfor skal jeg vælge en favoritbutik?

Du skal vælge en favoritbutik, fordi du modtager lokale medlemspriser i appen, som kun gælder i din favoritbutik. Hvis ikke du har valgt en favoritbutik, vil du ikke se de lokale medlemspriser. Og der er særligt gode lokale tilbud, der venter på dig, så skynd dig at vælge en favorit.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit tilknyttede betalingskort, når jeg handler?

Har du glemt dit betalingskort, kan du desværre ikke modtage dine fordele. Det er ikke muligt at finde dig via telefonnummer eller email i kassen.

Kan jeg vælge flere favoritbutikker?

Nej, du kan kun vælge én favoritbutik, så sørg for at vælge den du oftest handler i.

Jeg er flyttet - hvordan ændrer jeg favoritbutik?

Du kan altid ændre favoritbutik i appen under ”Din profil”. Tryk på ”Ret favoritbutik” og find din nye favorit.

Kan jeg se mine kvitteringer i appen?

Ja. Med MENYkortet er det lettere for dig at holde styr på madbudgettet. Under “Mere” og “Kvitteringer” bliver alle dine bon’er automatisk gemt. Så slut med at gemme gamle kvitteringer. I MENYkort appen kan du altid se dit forbrug.

Om medlemspriser

Hvordan aktiverer jeg kuponer?

Du aktiverer nemt en kupon ved at gå under tilbud og trykke ”Aktivér” på dem, du ønsker at aktivere. Herefter er kuponen klar til brug, og rabatten vil automatisk blive modregnet, når du betaler med dit tilmeldte betalingskort i butikken. Vi anbefaler, at du aktiverer kuponer 5-10 min. før betaling ved kassen.

En kupon er aktiveret, hvis knappen er blevet grå og du ser et rettetegn.

Ønsker du at deaktivere et kuponen skal du trykke på den grå knap igen. Knappen bliver herefter rød igen.

Hvor tit får jeg nye kuponer?

Du får nye kuponer i appen hver uge. Antallet af nye kuponer kan variere fra uge til uge.

Hvor lang tid gælder en aktiveret kupon?

Du kan altid se medlemsprisernes gyldighed ved at åbne selve kuponen. På det lidt større overblik finder du også en gyldig fra og til dato.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har fået rabat som forventet?

Hvis ikke du modtager den rabat du forventer, skal du kontakte butikken.

Gælder en rabat på alle varianter af et produkt?

På kuponen kan du se hvilke produkter, der kan udløses rabat på.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at aktivere en kupon?

Hvis du har glemt at aktivere en kupon, inden du handler, kan vi desværre ikke give dig rabat.

Hvordan fjerner jeg kuponer, jeg allerede har aktiveret?

Hvis du vil deaktivere en kupon, skal du gå i fordele og finde kuponen. Tryk på den grå knap. Knappen bliver nu rød igen, som indikerer, at kuponen er deaktiveret og kan aktiveres på ny. Dine kuponer forsvinder automatisk, når de udløber og erstattes af nye.

Hvordan indløser jeg en kupon i butikken?

Du skal ikke indløse kuponen i butikken, men i appen. Systemet ved automatisk, at det skal udløse rabat på varen i butikken, når du betaler med det betalingskort du har tilknyttet i MENY-appen.

Hvor på bonen kan jeg se, at jeg har fået rabat?

Nederst på din bon kan du se ”Samlet fordelsrabat xx,xx kr.”. Du kan også se det på dine digitale kvitteringer under "mere".

Skal jeg vise kuponen ved kassen?

Du skal ikke vise noget i kassen. Du skal aktivere kuponen i appen. Systemet ved derefter automatisk, at det skal udløse rabat på varen, når du i butikken betaler med det betalingskort du har tilknyttet MENYkortet.

Hvad er lokale medlemspriser?

Lokale medlemspriser gælder kun i den MENYbutik, du har valgt som din favoritbutik. Lokale medlemspriser er markeret i appen. Medlemspriserne vil variere fra butik til butik.

Får jeg stadig lokale medlemspriser, hvis ikke jeg har valgt en favoritbutik?

Nej. Du kan kun se lokale medlemspriser, når du har valgt en favoritbutik. Du kan vælge favoritbutik her.

Er det altid de samme medlemspriser, der er tilgængelige?

Nej. Du vil skiftevis modtage nye medlemspriser på forskellige varer. Medlemspriserne har forskellige gyldighedsperioder, og når de udløber, erstattes de af nye.

Om Stempelkort

Er det altid de samme stempelkort, der er tilgængelige?

Nej. Det varierer hvilke stempelkort, der er tilgængelige, og du vil ofte finde nye varer du kan samle stempler på. Stempelkortene har forskellige gyldighedsperioder, og når de udløber, erstattes de af nye.

Hvor tit kommer der nye stempelkort?

Det vil variere, hvor ofte du har nye stempelkort tilgængelige, men du vil altid have mulighed for at samle mindst ét stempelkort.

Hvordan aktiverer jeg et stempelkort?

Du aktiverer nemt et stempelkort ved at finde det stempelkort, du ønsker at aktivere, og herefter trykke på knappen ”Start” på stempelkortet. Så er du i gang.

Én app

En verden af fordele

MENY-appen er vores fordelsapp. I appen finder du både særlige medlemspriser, stempelkort, lækre opskrifter og ugens avis.
Læs mere om appen
;